2014. november 24., hétfő

Üdvözlőlap karácsonyra


A napokban éppen azon gondolkodtam, hogy vajon szokott-e még egyáltalán valaki képeslapot küldeni karácsonyra? Emlékszem gyerekkoromban azon versenyeztünk az unokatesóimmal, hogy melyikünk kap több képeslapot, és abban az évben vajon kié lesz majd a legszebb. Már december elejétől minden nap a postást lestük, hogy aznap melyik rokontól vagy ismerőstől érkezik valami szép lap, majd azokat a szüleim sorban kitették a vitrinbe. Amikor vége lett az ünnepnek, mi gyerekek az összes képeslapot megkaptuk és a következő évben ezek felhasználásával készítettünk szüleinknek ajándékot. 
Az internet és a mobiltelefonok világában azonban ez a szép hagyomány sajnos elsikkadni látszik. Persze jó és hasznos dolog a net, hiszen én is itt vezetek blogot vagy levelezem nap mint nap, de valahol mégis szomorú az, hogy már szinte alig küldünk egymásnak hagyományos, postán feladott, kézzel írt képeslapokat. Az üdvözlőlapok helyét átvették az interneten küldött üdvözletek, az email üzenetek és az MMS-ek, SMS-ek (ez utóbbiból az elmúlt évek bőséges termését böngészve bizony szép csokorba lehetne szedni a közhelyesebbnél közhelyesebb darabokat).
Bevallom van egy olyan misszióm, hogy visszahozzam ezt a szép hagyományt, így készítettem egy karácsonyi lapot, ami ugyan egyszerű és letisztult vonalú, de mindenki ráírhatja a jókívánságait és még személyessé teheti egy-egy szép üzenettel vagy akár idézettel is. Biztos vagyok benne, hogy ezekben a felgyorsult időkben, hatalmas örömet fogtok szerezni, ha ebben a formában gondoltok valakire!

Nyomtassátok ki egy keményebb, bármilyen színű lapra a pdf-et és írjatok mellé egy szép verset! Én egy újrahasznosított színű színű lapot választottam, mert ehhez az egyszerű vonalú laphoz szerintem ez illett a legjobban.

                      Devecsery László: Karácsonyi éjben

Hópelyhek lobognak
pihekönnyű szélben,
fehér lesz az erdő
karácsonyi éjben…
Fenyőfák indulnak,
díszeiket várják:
köszöntik az embert
és az ég királyát.
Világos az ablak,
arany szemmel néz rád,
felfénylő örömmel
hullanak a szikrák:
csillagszóró játszik,
szemek mosolyognak,
betlehemi éjben
pásztorok dalolnak.


A képeslapok letölthetők INNEN

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése